Diari

03-10-2013: BCN-Livorno amb ferry

Passem tot el dia al ferry, donem moltes voltes al barco, tothom coneix a la Violeta i nosaltres el barco! Fem l’horari de la petita: esmorzar, dormir, voltar pel ferry i jugar amb els nens (tots marroquins ja que el ferry ve de Tànger), dinar, dormir, voltar pel ferry, berenar, voltar, sopar i esperar que aparqui la barcota aquesta al port de Livorno… Arribem a les 21:30h (amb 2 hores de retard). Entre que agafem el cotxe, sortim, les aduanes… són les 23h. Anem direcció a Volterra (a uns 50kms endins), aparquem en un pàrquing per campers que tenen habilitat i dormim allà.

04-10-2013: Volterra – Colle di Val d’Elsa – San Giminiano – Gaiole in Chianti

Comencem a fer de turistes per la Toscana. Visitem Volterra: catedral, carrerons… sembla molt turístic però a l’hora que hi anem encara hi ha molt poca gent. A les 11h ja estem de camí cap a el Colle di Val d’Elsa. Sabem que els divendres hi fan mercat i per això hi anem, tot i que no tenim referències de la guia, aquest poble ens ha agradat molt més que Volterra i no és tant turístic. Al mercat comprem menjar i dinem per allà.

Un cop dinats anem cap a San Giminiano, on a part d’haver-hi un munt de torres medievals, hi fan els millors gelats del món (diuen)… i ens ho creiem! Aquest poble li diuen el Manhatan de la Toscana ja que en l’època medieval les famílies locals, per demostrar la seva riquesa feien una torre més alta que la dels seus veïns… un poble molt maco!

A part del gelat també ens comprem per sopar un panini de salami toscano i pecorino a la “panineria” Dal Bertelli (molt peculiar), poc pa i mooolt generós d’embotit i formatge, tant que ens vam comprar una barra de pa en una fleca i ens vam fer més panini!

La Violeta menja lo seu i després rapinya els crostons i les engrunes dels seus pares! No para de menjar!

De San Giminiano ens movem cap a Gaiole in Chianti, on ens instal·lem. Aquí el diumenge es celebra L’Eroica (www.eroica.it). És una marxa cicloturista retro (amb 4 circuits de 38, 75, 130 i 205kms). Per participar s’ha de fer amb una bici de més de 25 anys, amb canvis al quadre, pedals de clip i vestit de l’època d’en Bartalli. Sonava divertit i ens volíem apuntar amb el carrito a fer el circuit curt, però les inscripcions ja estaven tancades.

05 i 06-10-2013: Gaiole in Chianti: L’Eroica

Dissabte ens aixequem plovent, de fet porta tota la nit amb llamps i trons… i es preveu tot el dia així! Avui també fem horari Violeta… menjar, dormir, jugar… Hem anat a veure la Fira de L’Eroica: molt gran! Tot material antic, bicis, mallots, gorres, eines, recanvis, seients… de tot! Hem estat entretinguts veient les bicis (algunes amb més de 100 anys! I que demà faran la cursa…), molts frikies disfressats… ha esta divertit! Avui per sopar ens hem estrenat a pizza italiana!

Diumenge la Núria ha anat a córrer una estona després de veure la multitudinària sortida de L’Eroica. Per casualitat ha arribat a una pista de terra per on hores més tard passarien els “herois”.

Després de fer el dinar i una migdiada hem anat a caminar amb la Violeta a la motxilla fins a la pista aquella per on passaven els de la cursa. Hem estat una estona animant i hem tornat a baixar cap a Gaiole seguint el recorregut de la cursa.

Hem acabat de fer les alforges per demà… que ja ens morim de ganes de començar a pedalar! Avui ja hagéssim marxat però donaven mal temps i hem preferit no arriscar-nos (al final no ha plogut gens….).

Demà comença l’acció!

07-10-2013: Gaiole in Chianti (360m-km. 0) – Siena – Agriturismo San Giorgio (205m-km. 43)

54kms – 4h 45min (a 11km/h)

+761m / -916m

Avui que volíem marxar aviat, la Violeta s’ha despertat a les 8:30h, i normalment ho fa bastant abans… Així que cap a les 10h hem començat a pedalar. La nostra primera aventura amb la Violeta i el seu primer viatge amb bici!

Seguirem la ruta marcada de L’Eroica (205kms amb +/-3500m) i ens desviarem en alguns llocs per visitar alguna cosa remarcable (Siena…). A l’oficina de turisme de Gaiole ens van donar un roadbook per anar seguint, però de seguida veiem que la ruta està molt ben marcada.

Comença portant l’orientació la Núria, fins que en el punt que la ruta fa un “8” agafa el camí que ens torna a Gaiole (ens n’adonem al cap d’un parell de kms… i de pujada!). Ara porta l’orientació en Pep…

Fins aquí, la ruta ha estat molt xula, les carreteres, però, una mica transitades. Hem passat per un piló de vinyes i massies, castells i oliveres. Ja veiem que el circuit és i serà un trencacames, no hi ha ni un metre de pla!

Ens hem aturat a Siena i hem dinat a la plaça, que també és ondulada. Hem fet un tomb ràpid pel centre ja que el cel amenaçava pluja. A uns 2kms de Siena ens hem aturat sota una gran alsina fins que ha parat de ploure. Però al cap de poc hi ha tornat i de valent així que hem hagut de parar a una casa de turisme rural a uns 6kms del poble on volíem passar la nit.

Aquí no ens fan sopar i només tenim 2 pomes i 1 platan… o sigui que ens ho partim… la Violeta té els seus “potitos”, biberons i papilles… ella no passa gana. Nosaltres si!

08-10-2013: Agriturismo San Giorgio (205m-km. 43) – Montalcino (567m-km. 84,5)

44kms – 4h 20min (a 10km/h)

+941m / -579m

Hem sortit molt ben esmorzats: cereals, iogurts, pa amb tomàquet i embotit, melmelada, pastís d’arròs… Teníem la intenció, si la Violeta volia i si el temps ens deixava, arribar-nos a Torrenieri. Però a les 13h hem hagut d’aturar-nos ja que ens ha enganxat pluja enmig d’una forta i llarga pujada i sense lloc per refugiar-nos. Hem trobat uns arbres i hem parat i hem aprofitat per donar el dinar a la Violeta, un cop ha parat de ploure hem reprès la marxa.

Llavors ha estat la Violeta que ens ha fet fer una aturada d’emergència. No volia estar més estona dins el carrito, així que ens hem aturat a jugar i ha sortit el Sol. Ens hem arribat a Montalcino i allí hem dit que ens quedàvem!

Una volteta pel poble, un gelat (que encara no havíem dinat) i pizza per sopar!

El tram d’avui no ha estat gaire maco, la major part ha estat per pistes sense asfaltar repletes de càmeres i cobertes dels “Herois” que fa uns dies van passar per aquí.

09-10-2013: Montalcino (567m-km. 84,5) – Asciano (200m-km. 145)

64kms – 5h 45min (a 11km/h)

+720m / -1087m

Avui no teníem la intenció d’aturar-nos tant lluny, però segurament el bon temps fins al final, el desnivell negatiu favorable i que la Violeta ens ha deixat fer hi ha contribuït molt…

Hem sortit de Montalcino amb una barra de pa i embotit (no volem tornar a passar gana…) ja que els pobles són bastant llunys l’un de l’altre. Hem començat amb molta boira i tot baixada. A mig matí s’ha escampat i ha aparegut la típica estampa de la Toscana, un relleu ple de turonets amb vinyes, oliveres, camps verds i no tant verd per l’època de l’any que estem, i cases pairals escampades enmig dels turons.

Ens hem anat parant quan ho demanava la Violeta, a jugar a un poblet medieval molt petitó (Lucignano d’Asso) i a dinar a Pieve a Salti. Per dormir ens em arribat a Asciano. No té res d’especial.

Quan hem anat a comprar ens ha caigut el diluvi… avui encara no ens havíem mullat!

10-10-2013: Asciano (200m-km. 145) – Vagliagli (503m-km. 185)

44kms – 4h 25min (a 10km/h)

+853m / -537m

Tela amb les pujadetes que ens ha tocat fer després d’Asciano.

Anem a pams: Només llevar-nos ens hem felicitat ja que avui fa un any que vam parir la Violeta!!

Després d’uns 17kms hem arribat a Castelnuovo de Berardenga, on hem parat a passejar pel mercat i hem comprat dinar. Hem continuat fins a Pinella (punt d’intersecció del “8” del circuit de L’Eroica) on hem dinat. També hem aprofitat per comprar una tartaleta per fer bufar l’espelma a la Violeta, i també el sopar (ja que no sabíem si ens els propers kms trobaríem un allotjament amb restaurant per sopar).

Finalment hem arribat a Vaglagli on hem parat per buscar lloc per dormir. Hem preguntat i ens han adreçat a la casa de la Sra. Filomena que lloga un apartament que té sota casa seva. Era una dona italiana casada amb un Uruguaià i que parlava castellà. Ens ha convidat a berenar!

Avui també tenim WiFi (cosa que no hem trobat a cap més lloc), per tant hem pogut celebrar la festa amb els de Sant Pol via Google-videoxat. A sopar i a dormir. Demà una etapa curta però segur que amb sorpreses… de pujada!

11-10-2013: Vagliagli (503m-km. 185) – Gaiole in Chianti (360m-km. 205)

20kms – 2h (a 10km/h)

+320m / -463m

Avui només ens quedaven uns 20kms per acabar la ruta. Com sempre pujades i baixades… amb “repexons”. Acostumats a arribar a lloc cap a les 17h, avui hem arribat molt aviat.

En total han sigut uns 230kms amb +/-3600m, sense ni un sol tros de pla!

Mentre un distreia a la Violeta, quan no ho feia ella sola, l’altre anava buidant les alforges i endreçant les coses a la furgo. Ho hem fet ràpid ja que ens esperaven unes pizzes que ja havíem tastat fa uns dies!

D’aquí hem anat cap a Panzano on hem fet una becaina i d’allà cap a Sant Donato, ja que hi ha una gelateria que feia uns gelats artesanals molt bons (volíem provar el de figues i ricotta) però estava tancat!

Cap al tard hem arribat a San Miniato, la ciutat més sibarita de la toscana famosa per les trufes blanques!

Demà agafem el ferry cap a BCN o sigui que ens llevem aviat per arribar a Livorno i visitar el mercat i el port abans de pujar al “pot” que ens portarà a BCN en 20h… Al passar per davant de casa saludem i truquem i ja ens estan tots mirant amb els llarga vistes (Bueno, estan mirant a veure si veuen a la Violeta que ja l’enyoren!).